Новина
Загальні підсумки участі кафедри інфокомунікаційної інженерії імені В.В. Поповського ХНУРЕ у міжнародних освітніх проєктах DigiJED-2 та DigiJED-3 (2023–2025 рр.)
- ІСТОРІЯ ПРОЄКТІВ
У межах ініціативи Німецької служби академічних обмінів (DAAD) "Digital Education with Joined Efforts" кафедра ІКІ ім. В.В. Поповського ХНУРЕ взяла активну участь у реалізації двох масштабних освітніх проєктів:
- DigiJED-2 (2023 р.) – направлений на підтримку цифрової освіти в Україні під час війни з фокусом на сучасні ІКТ-дисципліни та дистанційне навчання;
- DigiJED-3 (2024–2025 рр.) – продовження ініціативи з розширенням освітніх методик, додаванням лабораторних модулів та посиленням академічної мобільності викладачів і студентів.
- ЗАДІЯНІ КРАЇНИ ТА УНІВЕРСИТЕТИ
Країни:
- Німеччина;
- Україна.
Університети-партнери:
- Anhalt University of Applied Sciences (Німеччина);
- ХНУРЕ (Україна);
- НТУУ КПІ ім. Ігоря Сікорського;
- Національний університет «Одеська політехніка»;
- Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара.
- КУРСИ, ЩО ВИКЛАДАЛИСЯ СТУДЕНТАМ КАФЕДРИ ІКІ ІМ. В.В. ПОПОВСЬКОГО
- Operating Systems;
- Distributed Systems & Network Programming;
- Data Processing & Cloud Technologies;
- Data Analysis;
- Machine Learning with Python;
- Creating Mobile Apps with Android;
- ICT Security;
- IoT and Embedded System Program;
- Сomputing resources for high-loaded services;
- Systems analysis and decision-making theory;
- Enterprise apps development with Java;
- Introduction to Deep Learning.
Курси викладались у дистанційному форматі з інтеграцією практичних компонентів.
- СТАТИСТИКА ЩОДО УЧАСТІ У ПРОЄКТАХ СТУДЕНТІВ КАФЕДРИ ІКІ ІМ. В.В. ПОПОВСЬКОГО ХНУРЕ
За 5 семестрів до проєкту було залучено більше сотні студентів, 85 з яких отримали сертифікати про успішне вивчення того чи іншого курсу. Більше 10 студентів кафедри отримали сертифікати за декількома курсами проєкту. 55 кращих студентів стали стипендіатами проєкту!
Семестр |
Учасники (осіб) |
Стипендіати |
Сертифікати |
Весна 2023 р. |
16 |
8 |
14 |
Осінь 2023 р. |
22 |
10 |
14 |
Весна 2024 р. |
20 |
6 |
15 |
Осінь 2024 р. |
27 |
20 |
24 |
Весна 2025 р. |
22 |
11 |
18 |
Разом |
107 |
55 |
85 |
- МІЖНАРОДНІ СЕМІНАРИ ТА ВОРКШОПИ У НІМЕЧЧИНІ
📘 УЧАСТЬ У ВОРКШОПІ “BLENDED LEARNING – A LEARNING FORM OF THE FUTURE”
📍 Місце проведення: Anhalt University of Applied Sciences, Кетен, Німеччина
🗓 Дати: 5–8 червня 2023
🔗 Проєкт: Digin.Net 2 за підтримки DAAD
Представники кафедри ІКІ ім. В.В. Поповського - професорка кафедри Єременко О.С., студент гр. ТРІКІ-21-2 Персіков М.А. взяли участь у міжнародному заході, присвяченому змішаним формам навчання. Воркшоп об'єднав українських та німецьких викладачів і дослідників для обговорення цифрової дидактики, лабораторних практик у віртуальному середовищі та викладання в умовах воєнної нестабільності.
Також у межах заходу було презентовано досвід реалізації дисциплін спільно з німецькими партнерами в рамках проєкту DigiJED-2, з доступом до цифрових лабораторій Anhalt University.
📘 УЧАСТЬ У СТРАТЕГІЧНОМУ СЕМІНАРІ У МЕЖАХ ПРОЄКТУ "DIGIJED: DIGITAL EDUCATION WITH JOINED EFFORTS - 3"
23–25 травня 2025 року на базі Anhalt University of Applied Sciences (м. Кетен, Німеччина) відбувся міжнародний семінар у межах проєкту DigiJED-3.
Організатор: DAAD в рамках програми Ukraine Digital: Ensuring Academic Success in Times of Crisis.
Учасники: представники ХНУРЕ, НТУУ КПІ імені Ігоря Сікорського, НУ «Одеська політехніка», ДНУ ім. Олеся Гончара.
Від кафедри ІКІ ХНУРЕ участь взяли: проф. Олександр Лемешко та проф. Олександра Єременко.
Основні теми семінару:
- аналіз результатів реалізації проєктів 2022–2025 рр.
- презентація дистанційного модуля ICT Security, розробленого кафедрою ІКІ ім. В.В. Поповського;
- обговорення нових ініціатив, зокрема майбутнього проєкту EDUBA – Erfolgreiches Deutsch-Ukrainisches Bildungsnetzwerk Ausbauen.
- РОЛЬ КАФЕДРИ ІКІ ІМЕНІ В.В. ПОПОВСЬКОГО У ПРОЄКТАХ DIGIJED
Кафедра ІКІ ім. В.В. Поповського ХНУРЕ є активним учасником міжнародного проєкту DigiJED: Digital Education with Joined Efforts, що реалізується у співпраці з Anhalt University of Applied Sciences (Німеччина) за підтримки DAAD. Проєкт спрямований на розвиток цифрової освіти в умовах кризових викликів, зокрема війни, яку розв’язала російська федерація проти незалежної України.
🔹 Координація участі ХНУРЕ:
Координатором проєкту від ХНУРЕ виступає доктор технічних наук, професор Лемешко Олександр Віталійович, завідувач кафедри ІКІ ім. В.В. Поповського. Під його керівництвом здійснювалося:
- стратегічне планування освітніх активностей;
- узгодження викладання модулів спільно з німецькими партнерами;
- академічний супровід студентів кафедри ІКІ в ім. В.В. Поповського та ХНУРЕ взагалі в межах програми DigiJED;
- представлення ХНУРЕ на міжнародних семінарах та воркшопах.
🔹 Основні напрями участі кафедри:
- Розробка та викладання онлайн-модулів – зокрема курсу ICT Security, який викладають проф. Лемешко О.В. та доц. Акулинічев А.А.
- Залучення студентів до міжнародного навчання – понад 100 студентів кафедри ІКІ пройшли навчання за модулями DigiJED у 2023–2025 рр., отримавши сертифікати з дисциплін проєкту.
- Участь у стратегічних семінарах та воркшопах – представники кафедри брали участь у заходах у Кьотені (2023, 2025), де обговорювали дидактичні моделі, blended learning та перспективи цифрової освіти
- Інтеграція лабораторних практик у онлайн-середовище – кафедра сприяє впровадженню віддаленого доступу до лабораторій через ІТ-платформу Anhalt University
💡 Стратегічне значення:
Кафедра ІКІ ім. В.В. Поповського виступає не лише як учасник, а як інтелектуальний партнер, що формує зміст освітніх модулів, адаптує їх до українських реалій та забезпечує академічну якість. Її внесок сприяє:
- зміцненню міжнародної співпраці;
- підтримці студентів у постраждалих регіонах;
- розвитку цифрової компетентності в умовах війни.
Реальні враження студентів кафедри ІКІ ім. В.В. Поповського від участі в міжнародних семінарах, онлайн-курсах та освітніх програмах:
«Курс “Machine Learning with Python” зацікавив новою темою з уже знайомою мовою програмування, що дало мені більше часу на вивчення теорії. Викладач курсу провела відмінну роботу з пояснення матеріалу як на теоретичних заняттях, так і на практичних, також підтримувала студентів у разі складнощів та індивідуально пояснювала помилки. »
— Кирило Л.
«Обирала курс “Machine Learning with Python” через актуальність цієї теми в останні роки. Для мене основною перевагою була можливість перегляду лекцій курсу не під час заняття за розкладом, а вже після них, адже цього семестру досить часто пари накладалися одна на одну з парами ХНУРЕ. Тому можу відзначити, що організація наданих матеріалів мені дуже імпонувала. »
— Анастасія В.
«Всі теми, які були в переліку, мені сподобалися своєю актуальністю. Також з переваг хочу виділити, те що викладач був добрим, розуміючим та лояльним. Матеріал, що викладався на дисципліні “Machine Learning with Python”, не був за складним. Все можна було вивчити та зрозуміти, приклавши достатньо зусиль. Слухати матеріал занять на лекціях було цікаво»
— Данило Т.
«Я проходив курс "Machine Learning with Python", загалом мені сподобався цей курс і я зміг вивчити багато нового для себе. Матеріал, який викладався в курсі, був дуже цікавим і інформативним. Курс був достатньо складним, але навіть без попереднього досвіду у цій сфері його можна з легкістю закінчити, все це завдяки гарному викладачеві. Викладач чудово пояснювала складні теми, роблячи їх доступними для розуміння. »
— Артем Н.
🙏 ВДЯЧНІСТЬ НІМЕЦЬКИМ ПАРТНЕРАМ
Кафедра інфокомунікаційної інженерії імені В.В. Поповського ХНУРЕ висловлює щиру вдячність професору Едуарду Сіменсу (Prof. Dr. Eduard Siemens) — керівнику Future Internet Lab Anhalt (FILA), координатору німецько-українських освітніх та ослідницьких проєктів, зокрема DigiJED та Digin.Net. Його команда, яка представлена докторками Оксаною Василенко (Dr. Oksana Vasylenko) та Мариною Поповою (Dr. Maryna Popova), активно підтримували започаткування, супроводження та реалізацію проєктів, ефективну координацію та комунікацію між виконавцями проєктів, викладачами курсів та студентами різних українських університетів.
Ця активність відповідає наступним цілям сталого розвитку:
